Itt az ősz, és vele az őszi kiállítási szezon, amikor is rengeteg szakmai kiállítást rendeznek szerte Európában – köztük itt, Magyarországon is. Ezek remek lehetőséget nyújtanak a vállalkozások számára, hogy találkozzanak a potenciális (és akár már meglévő) vevőikkel, felmérjék versenytársaik tevékenységét és a piaci trendeket.
Kiállítóként részt venni az ilyen rendezvényeken nem olcsó feladat, de ha jól van kivitelezve a stand és a rendezvény alatt megfelelő módon foglalkozunk a látogatókkal, akkor máris nő a márkánk hírneve, és számos új vevőt szerezhetünk néhány nap leforgása alatt. De hogyan lehet ezt elérni?
Elsőként fel kell kelteni a látogatók figyelmét. Egy-egy ilyen rendezvényen akár több száz kiállító is jelen lehet, így nehéz lehet kitűnni a tömegből – pedig ez fontos ahhoz, hogy a látogató figyelmét felkeltse a stand. Íme néhány ötlet, hogy mi segíthet:
- Stand design. A kiállítási stand kinézete az egyik elsődleges szempont a figyelem felkeltésében: vonzó színekkel, érdekes berendezéssel, különleges elemekkel könnyebben felhívhatja magára a figyelmét egy-egy vállalkozás, mint egy egyszerűbb stand design-nal. Ha költségvetése engedi, a hagyományos, 2D grafikai elemek helyett használjon 3D megoldásokat, az előre gyártott – ún. installációs – standelemek helyett egyedileg gyártott, különleges ívű vagy méretű falakat. Ne csak képeken, hanem fizikai formájukban is mutassa be termékeit egy-egy vitrin vagy bemutató darab kihelyezésével. Ne feledjük, hogy az első benyomás itt is kulcsfontosságú: a látogatóknak rögtön látniuk kell, kik vagyunk, és mivel foglalkozunk. A feliratok egyszerűek és tömörek legyenek, de egyben keltsék fel a kíváncsiságot.
- Szórakoztatás. Tengerparti utazásokat kínál? Teremtsen tengerparti hangulatot strandjátékokkal, függőágyakkal. Digitális megoldásokat vagy elektronikai eszközöket árul? Biztosítson lehetőséget arra, hogy a látogatók kipróbálhassák őket valamilyen szórakoztató vagy kreatív feladaton keresztül. Szervezhet apróbb rendezvényeket – előadásokat, beszélgetéseket, flashmobokat – is standjára; a lényeg, hogy egy különleges élményt nyújtson, mert ezzel biztosan mély benyomást tehet a résztvevőkre. Ráadásul, ha a látogatók közben tapasztalatot is szerezhetnek a termékkel kapcsolatban, nagyobb eséllyel fogják azt ténylegesen megvásárolni később.
- Technológia. A látványos és egyedi multimédiás, vagy technológiai megoldások vonzzák a tekintetet és kíváncsivá teszik az arra járókat. Ezek lehetnek egyszerű látványelemek – például különleges fényeffektek vagy LED-falak –, vagy akár interaktív eszközök – játékkonzolok, szimulátorok – is.
A fenti ötletekkel elérheti a vállalkozás, hogy az arra járók felfigyeljenek a standjára (további ötletekért böngészhet referenciáink között is). Azonban a figyelmet fenn is kell tartani, és egyben el kell érni, hogy a látogatók beszélgetni is akarjanak a vállalkozásunk képviselőjével. A beszélgetésindításnak szintén számos módja létezik, íme néhány ötlet:
- Játékok, bajnokságok: Nagyon sokan szerveznek standjukon nyereményjátékokat vagy bajnokságokat – és a legtöbbször ezek működő megoldások, hiszen az ilyen aktivitások iránt érdeklődő közönséget jól meg lehet velük szólítani. Ráadásul cserébe rengeteg információt (e-mail cím, telefonszám) kérhetünk el a potenciális érdeklődőktől, akikkel később felvehetjük a kapcsolatot valamilyen ajánlattal.
- Ajándékok: Egy különleges, izgalmas reklámajándék sokakat odacsábíthat a standunkra (ezekért cserébe szintén sokan kérik a látogatókat, hogy írják fel valahova nevüket és elérhetőségüket). Sok látogató értékeli továbbá azt, ha valamilyen kisebb nassolnivalót vagy kávét osztogatnak a standon, hiszen egy ilyen rendezvényen könnyen megéhezik-szomjazik az ember. Miközben pedig ezeket elfogyasztják, nyitottabban figyelnek oda a standon munkálkodó képviselők mondanivalójára.
- Megfelelő képviselők. Nagyon fontos a standon munkálkodó vállalati képviselők megválasztása, hiszen a látogatókkal való kommunikációnak gördülékenynek, könnyednek, de ugyanakkor meggyőzőnek kell lennie. Elengedhetetlen az itt dolgozók előzetes oktatása, melynek során megfelelő információt kapnak a kiállítói célokról és az értékesíteni kívánt termékről/szolgáltatásról.
A megfelelő stratégia természetesen nagyban függ a vállalkozás profiljától és céljaitól, ehhez érdemes lehet kommunikációs szakértőt bevonni a folyamatba. Amennyiben úgy érzi, tanácsadásra volna szüksége standjának megfelelő kialakításával kapcsolatban, forduljon hozzánk bizalommal.