A szakmai kiállítások, vásárok jelentőségét a marketingben nem szabad lebecsülni – ezek nagyban elősegíthetik vállalkozásának sikerét. Íme, öt érv, amiért Önnek is meg kellene fontolnia, hogy cégével iparágának szakmai rendezvényein részt vegyen!
- Találkozhat a vevőivel.
Az internetnek és egyéb modern megoldásoknak köszönhetően egyre kevésbé van szükség arra, hogy személyesen találkozzunk a potenciális vevőkkel a mindennapi élet során. Ennek ellenére továbbra is javasolt, hogy lehetőséget biztosítsunk nekik a személyes találkozóra, hiszen így jobban megismerhetnek minket, ráadásul a vevők sokkal jobban megbíznak egy olyan cégben, amihez arcot is tudnak társítani. Fontos, hogy olyan személy legyen jelen a rendezvényen, aki jól informált a cég termékeivel, szolgáltatásaival kapcsolatban, tőle bátran kérdezhetnek a kiállítás vagy vásár résztvevői.
- Felmérheti a versenyt.
Egy olyan kiállításon, amely a mi cégünk számára érdekes lehet, vélhetően ott lesznek a versenytársaink is. Ezért egy ilyen rendezvény jó lehetőséget nyújt arra, hogy utánajárjunk, hogy a versenytársaink milyen módszereket alkalmaznak, mivel próbálják meggyőzni vevőiket. A versenytársak ismerete pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy mi magunk is versenyben tudjunk maradni.
- Új eszközöket, módszereket ismerhet meg
A mindennapok sűrű feladatai között nem biztos, hogy mindig nyomon tudja követni a piacon történt változásokat, de egy iparági rendezvényen ezt könnyen bepótolhatja. A legtöbb szakmai kiállításon ráadásul nem csak a kiállítók módszereivel való ismerkedésre, de workshop-okon, előadásokon, kerekasztal-beszélgetéseken való részvételre is lehetőség nyílik; az új technológiák, innovatív folyamatok megismerésére ezeknek köszönhetően lesz leginkább lehetősége, hiszen itt összegyűlik a piac összes jelentős szereplője.
- Partnerkapcsolatokat építhet.
Az iparági rendezvényeken olyan vállalkozásokkal is találkozhat, amelyekkel a későbbiekben akár partnerként is együttműködhet. Egy ilyen eseményen rendszerint jelen vannak beszállítók, forgalmazók és közvetítők, megbízók és alvállalkozók. Ráadásul, akik ide ellátogatnak, azok általában érdeklődve fordulnak az új lehetőségek felé, míg a mindennapok sürgés-forgásában sokkal nehezebb lehet a reménybeli partnerekkel tárgyalni.
- Nem marad le a versenyben.
Ha Ön nem is, versenytársai biztosan ott lesznek iparága szakmai rendezvényein egy-egy kiállítási standdal, ahova vevők, partnerek egyaránt ellátogatnak. Hagyná, hogy a konkurencia ilyen könnyen versenyelőnyhöz jusson?
A szakmai vásárokon való részvétel egy befektetés, ami később a vevők, partnerek számának növekedésében térül meg, így mindenképpen megéri ezzel foglalkozni. Bár a részvétel megszervezése, a standtervezés és standépítés egy sok előkészületet igénylő, időigényes és sokszor drága feladat, szerencsére van hozzá segítség: mi nem csak megtervezzük, de teljes körűen kivitelezzük is kiállítási standját, így Önnek már csak el kell mennie a rendezvényre ahhoz, hogy elősegítse vállalkozása sikerét.
Tetszett ez a cikk? Oszd meg a véleményed Facebook-on is!